یک بحثی که در جلسات لاگ اهمیت زیادی داره سمینار ها و محتوا و ارائه کننده انها است . این سند در واقع تصمیمات و سیاست های لاگ را برای بهبود وضعیت سمینارها مشخص می کند .
ابتدا چند سوال مطرح هست .
چطور میتوانیم سمینار دهنده های بیشتری داشته باشیم که حجم کار پایین تر بیایید؟ روش های جذب
یک نکته دیگه. در هر جلسه لاگ هم میشه هر بار این نکته را بیان کرد که اگر کسی آمادگی ارائه سمینار دارد بیاد و موضوع را با سرپرستان یا مدیرجلسات مطرح کند. و یا اینکه موضوع پیشنهاد بدهند تا دوستان سمینار در اون زمینه ارائه کنند. به این ترتیب میتوان قبل از هر جلسه آزاد موارد زیر مطرح شود : ۱- تشویق کنیم که افراد بیان و سمینار بدم ۲- سطح سمینار مهم نیست اعضا میتونن در هر سطحی سمینار بدن . این مطلب کمک میکنه تازه وارد ها و کسایی که سمینار ندادن تا حالا راحت تر ترغیب بشن و حس بهتری داشته باشن ۳- از اعضا بخواهیم که مواردی رو که علاقه دارن در موردش سمینار داده بشه رو اعلام کنن (پیشنهاد میشه توی لیست پستی بزنن)
چطور میتوانیم کاری کنیم پیشنهاد از طرف افراد برای سیمنار زیاد شود درواقع برسی روش های ایجاد انگیزه ؟
با توجه به تجربه ای که بوده اکثرسمینار دهنده ها باید حتما بهشون گفت و اگر نه پیشنهاد نمی دند. حتی وقتی دوست دارند خودشون پیشنهاد نمیدند. پس باید رفت دنبالشون.
شاید یکی از مهمترین دلایل این باشه که شخص به این موضوع فکر میکند که به چه دلیلی باید وقت بگذارد و یک سمینار آماده کند و به لاگ بیاید و ارائه بدهد؟ آیا سودی برای او دارد؟ یا حضور او در لاگ بازدهی خارج از لاگ دارد یا خیر؟ شاید اگر در کنار سمینار معرفی و یا شاید گفت تبلیغات هم مجاز بود انگیزه بیشتری وجود داشت. در صورتی که قانون تبلیغات توی لاگ چیز دیگری است.
چطور میتوانیم سمینار دهنده هایی از خارج از لاگ داشته باشیم که با محیط لاگ آشنایی بیشتری داشته باشند؟ مثلا شرکت های تجاری و سازمان ها
باید ببنیم این بیرون کیا هستن و چه توانایی هایی دارن فرضا آقای فلانی از فلان شرکت در زمینه مدیریت سیستم مهارت دارن و میتونن در مورد caching سمینار بدن یا آقای X در زمینه امنیت تا بتونیم دعوت کنیم
چطور میتوانیم سمینار دهنده تخصصی داشته باشیم ؟
باید ببنیم که اعضا بیشتر چه مواردی رو میخوان باید سعی کنیم اعضا رو تشویق کنیم که مواردی رو علاقه دارن به لیست پستی بزنن خودمون هم باید سعی کنیم یه لیست از موارد جالب و کاربردی تهیه کنیم
جطور میتوانیم سمینار هایی تخصصی با حجم تبلیغات بالا داشته باشیم که مخاطب بیشتری داشته باشیم ؟
اینکه سمینار تخصصی ارائه شود. به نظرم بیشتر باید روی مشکلات و نیازها تمرکز کرد. مثلا کاربران عمومی یا مدیران لینوکسی بیشتر در کدام قسمت ها مشکل دارند و چه نیازهایی دارند. اول مشکلات و نیازها را پیدا کرد بعد در مورد آنها سمینار ارائه داد.