برای اینکه بتونید یک سرویس یا یک برنامه رو رفع خطا کنید باید فایلهای رفع خطا را بررسی کنید. مرور تکراری و باز کردن متناوب فایلهای متنی بزرگ می تونه کار سختی باشه برای تسهیل رد گیری آنی یک مشکل ۲ راه پیشنهاد می کنم.
۱-می تونید از دستور tail به صورت زیر استفاده کنید:
tail -f /var/log/syslog
در این حالت در صورت صادر شدن هر پیغام ،شما آن را بر روی صفحه خواهید دید
۲-ابزار دیگه که مخصوص مرور و رد گیری پیغام های ثبت رخداد می باشد، xconsole است. کافیه تنظیمات زیر رو برای syslog انجام بدید و xcosole را اجرا کنید تا بتوانید پیغام ها را دنبال کنید.
dev/xconsole/| *.*